Αν είστε γονείς με παιδιά σχολικής ηλικίας , πολύ πιθανον να έχετε ήδη κάνει αυτή την ερώτηση στους καθηγητές των παιδιών σας. Και αν είστε εκπαιδευτικοί σίγουρα σας έχουν ρωτήσει πότε θα τελειώσει το παιδι με τα Αγγλικά. Και πιστέψτε με, η απάντηση δεν είναι ούτε εύκολη , ούτε προφανής γιατί ουσιαστικά πρόκειται για μια λάθος ερώτηση!
Όταν ο γονέας ρωτάει: « πότε θα τελειώσει το παιδί τα αγγλικά», συνήθως εννοεί πότε θα σταματήσει να πληρώνει και περιμένει μια συγκεκριμένη απάντηση , για παράδειγμα «σε πεντε χρόνια» ή «τον Μάιο του 2023». Η απαίτηση για μια τέτοιου είδους απάντηση είναι σεβαστή καθώς οι περισσότερες οικογένειες είναι οικονομικά πιεσμένες ή θέλουν να κλέισει ένας κύκλος για να ανοίξει ένας άλλος ή εν πάση περιπτώση, θέλουν να κάνουν τον προυπολογισμό τους. Όταν λοιπόν η απάντηση του εκπαιδευτικού είναι κάπως έτσι : « όταν θα είναι έτοιμο το παιδί, θα κάνουμε την προσπάθειά μας και, κάτα πάσα πιθανότητα, θα έχουμε θετική έκβαση», ο γονιός ακούει «σε τρία τέρμινα» ή « όταν το φεγγάρι διπλογεμίσει...» και σιγά σιγά βλέπει να βγαίνουν καπνοί και την καθηγήτρια να μασάει φύλλα δάφνης σαν την Πυθία!
Και αυτό, γιατί δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση σε αυτή την ερώτηση. ( Μεταξύ μας, κάτι υπάρχει , αλλά υπομονή έως το Β μέρος). Αυτό που χρειάζεται είναι σωστή έκφραση από πλευράς γονέων και σωστή στάση από πλευράς εκπαιδευτικών.
Σαν γονείς λοιπόν, πρέπει πρώτα απ' όλα να μην κάνουμε μια ερώτηση στο πόδι, για να μην πάρουμε και μια απάντηση του ποδαριού. Καλό είναι επίσης να ξέρουμε πως η πρόοδος του παιδιού μας, η ποιότητά της και ο ρυθμός της εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες ( βιολογικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς, παιδαγωγικούς, ψυχολογικους, περιβαλλοντικούς).
Έχοντας λοιπόν υπόψη τα παραπάνω, μπορούμε να κανονίσουμε μια συνάντηση με τον υπεύθυνο προγράμματος του φροντιστηρίου ή με τον καθηγητή (εάν πρόκειται για ιδιαίτερα μαθήματα) για να μας παρουσιάσει τη φιλοσοφία που διέπει το χώρο και τη μεθοδο, τα επίπεδα, τις πιστοποιήσεις γλωσσομάθειας και στη συνέχεια να κρίνουμε αν μας ταιριάζει.
Σαν εκπαιδευτικοί, επιβάλλεται πριν από κάθε μελλοντική συνεργασία, να ενημερώσουμε τους γονείς πως οι αποκλίσεις σε πιθανή χρονική εκτίμηση σχετική με την επίτευξη των στοχων είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Μιλάμε για ανθρώπους, για παιδιά που αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Διαφορετικά παιδιά, διαφορετικά μυαλά. Κάποιοι μαθητές κατανοούν σήμερα, κάποιοι αύριο, κάποιοι χτες!
Μήνα με το μήνα. χρόνο με το χρόνο, μπορούμε και οφείλουμε να ενημερώνουμε για την εξέλιξη των μαθητών μας. Όμως δεν μπορόυμε να ξέρουμε όταν γράφεται ένας μαθητής πότε θα πάρει και την πιστοποίηση γλώσσομάθειας. Θα θέλαμε πολύ να δώσουμε συγκεκριμένη απάντηση στους γονείς , αλλά δεν γίνεται.
Έτσι, την επόμενη φορά που θα σκεφτούμε να ρωτήσουμε πότε θα τελειώσει το παιδί ας ρωτήσουμε αυτό που πραγματικά μας ενδιαφέρει. «Πόσο θα πληρώνουμε σε βάθος 3ετίας ή 5ετίας;», « σε ποια ηλικία, κατά μέσο όρο, είναι ένα παιδί έτοιμο για τη διαδικασία των εξετάσεων;». Θα λάβουμε χρήσιμες απαντήσεις και θα αποφύγουμε παρεξηγήσεις!
Υ.Γ Με απεριόριστη εκτίμηση και σεβασμό στους γονείς και τους εκπαιδευτικους!
Όταν ο γονέας ρωτάει: « πότε θα τελειώσει το παιδί τα αγγλικά», συνήθως εννοεί πότε θα σταματήσει να πληρώνει και περιμένει μια συγκεκριμένη απάντηση , για παράδειγμα «σε πεντε χρόνια» ή «τον Μάιο του 2023». Η απαίτηση για μια τέτοιου είδους απάντηση είναι σεβαστή καθώς οι περισσότερες οικογένειες είναι οικονομικά πιεσμένες ή θέλουν να κλέισει ένας κύκλος για να ανοίξει ένας άλλος ή εν πάση περιπτώση, θέλουν να κάνουν τον προυπολογισμό τους. Όταν λοιπόν η απάντηση του εκπαιδευτικού είναι κάπως έτσι : « όταν θα είναι έτοιμο το παιδί, θα κάνουμε την προσπάθειά μας και, κάτα πάσα πιθανότητα, θα έχουμε θετική έκβαση», ο γονιός ακούει «σε τρία τέρμινα» ή « όταν το φεγγάρι διπλογεμίσει...» και σιγά σιγά βλέπει να βγαίνουν καπνοί και την καθηγήτρια να μασάει φύλλα δάφνης σαν την Πυθία!
Και αυτό, γιατί δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση σε αυτή την ερώτηση. ( Μεταξύ μας, κάτι υπάρχει , αλλά υπομονή έως το Β μέρος). Αυτό που χρειάζεται είναι σωστή έκφραση από πλευράς γονέων και σωστή στάση από πλευράς εκπαιδευτικών.
Σαν γονείς λοιπόν, πρέπει πρώτα απ' όλα να μην κάνουμε μια ερώτηση στο πόδι, για να μην πάρουμε και μια απάντηση του ποδαριού. Καλό είναι επίσης να ξέρουμε πως η πρόοδος του παιδιού μας, η ποιότητά της και ο ρυθμός της εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες ( βιολογικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς, παιδαγωγικούς, ψυχολογικους, περιβαλλοντικούς).
Έχοντας λοιπόν υπόψη τα παραπάνω, μπορούμε να κανονίσουμε μια συνάντηση με τον υπεύθυνο προγράμματος του φροντιστηρίου ή με τον καθηγητή (εάν πρόκειται για ιδιαίτερα μαθήματα) για να μας παρουσιάσει τη φιλοσοφία που διέπει το χώρο και τη μεθοδο, τα επίπεδα, τις πιστοποιήσεις γλωσσομάθειας και στη συνέχεια να κρίνουμε αν μας ταιριάζει.
Σαν εκπαιδευτικοί, επιβάλλεται πριν από κάθε μελλοντική συνεργασία, να ενημερώσουμε τους γονείς πως οι αποκλίσεις σε πιθανή χρονική εκτίμηση σχετική με την επίτευξη των στοχων είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Μιλάμε για ανθρώπους, για παιδιά που αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Διαφορετικά παιδιά, διαφορετικά μυαλά. Κάποιοι μαθητές κατανοούν σήμερα, κάποιοι αύριο, κάποιοι χτες!
Μήνα με το μήνα. χρόνο με το χρόνο, μπορούμε και οφείλουμε να ενημερώνουμε για την εξέλιξη των μαθητών μας. Όμως δεν μπορόυμε να ξέρουμε όταν γράφεται ένας μαθητής πότε θα πάρει και την πιστοποίηση γλώσσομάθειας. Θα θέλαμε πολύ να δώσουμε συγκεκριμένη απάντηση στους γονείς , αλλά δεν γίνεται.
Έτσι, την επόμενη φορά που θα σκεφτούμε να ρωτήσουμε πότε θα τελειώσει το παιδί ας ρωτήσουμε αυτό που πραγματικά μας ενδιαφέρει. «Πόσο θα πληρώνουμε σε βάθος 3ετίας ή 5ετίας;», « σε ποια ηλικία, κατά μέσο όρο, είναι ένα παιδί έτοιμο για τη διαδικασία των εξετάσεων;». Θα λάβουμε χρήσιμες απαντήσεις και θα αποφύγουμε παρεξηγήσεις!
Υ.Γ Με απεριόριστη εκτίμηση και σεβασμό στους γονείς και τους εκπαιδευτικους!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου